rtsa ba rang bzhin stong pa nyid rtogs ma rtogs dbang gis byas tshul thar pa rin po che’i dbur gsal bar yod pa’i der ltos/ [I.] de yang skabs su bab pa dri ba dngos la/ (1.) dang po ’jig rten chags tshul/ (2.) bar du gnas tshul/ (3.) mtha’ mar ’jig tshul dris pa’i lan ni/ (1.) dang po ’jig rten mngon par grub pa’i rgyu ’byung ba chen po bzhi’o/ /de yang yod cing ’byung bas na/ /’byung ba/ sa sra ba/ chu gsher ba/ me dro ba/ rlung g.yo ba’o/ /de dag gi shin tu phra ba’i mthar thug pa ni phra rab kyi rdul te/ gzhig tu med pa’i phyir cha med pa nyid do/ /de bdun la rdul phran nas/ lcags rdul/ chu rdul/ ri bong rdul/ lug rdul/ glang rdul/ nyi zer gyi rdul/ sro ma; shig ; nas gyi bar bdun re phar ba’o/ de dag ’dus pa las/ ’jig rten grub bo/ /nas bdun la

(p. 4.) E kettő gyökerének, az üresség-természetnek 1 a megértése vagy meg nem értése következtében adódó különféle cselekvésmódok a „Megszabadulás Éke” 2 című munka elején szerepelnek világosan kifejtve, s ott lásd őket.

Továbbá, a feltett kérdésekre, azaz először a világ keletkezésének, majd fennállásának, végül pusztulásának mikéntjét firtató kérdésekre adott válaszok a következők: Először is: a világ létrejöttének az oka a négy fő elem. A szilárd föld, a nedves víz, a meleg tűz és a mozgó levegő. Ezek igen apró, legvégső alkotóelemei az atomok, melyek elpusztíthatatlanok és oszthatatlanok. Az atom hétszerese az „apró részecske”, annak hétszerese a „vas részecske”, annak hétszerese a „víz részecske”, annak hétszerese a „nyúl részecske”, annak hétszerese a „juh részecske”, annak hétszerese a „tehén részecske”, annak hétszerese a „napsugár részecske”, annak hétszerese a „serke”, annak hétszerese a „tetű”, annak hétszerese az „árpa”; nagyságuk mindig a hétszeresével növekszik. E részecskék összetapadásából keletkezett a világ. Hét „árpa részecske” alkot egy „hüvelyket”;